Zum Hauptinhalt springen




Tomorrow belongs to those who can hear it coming
Thema: woher kommt sailor? (634-mal gelesen) Vorheriges Thema - Nächstes Thema
0 Benutzer und 1 Gast betrachten dieses Thema.

woher kommt sailor?

wie kam es eigentlich zum nickname sailor? weiss das jemand?

woher kommt sailor?

Antwort #1
so genau weiß ich das auch nicht aber es könnte ein Anagram von Bowies Firma Isolar sein.

woher kommt sailor?

Antwort #2
In Live On Mars ist doch von "sailors" die Rede. Ich glaube, es bezieht sich darauf.

o.

woher kommt sailor?

Antwort #3
Sailor, Davids Online Alias, hat er sich ausgesucht weil es etwas mit dem "durchqueren des Unbekannten" zu tun hat. Schätze mal so wie Seeleute früher die auch nicht wußten wie weit das Meer geht, also vergleichbar mit dem Internet.
Hat er vor nicht allzu langer Zeit mal irgendwo gesagt. Kann das Interview grad leider nicht finden...
Außerdem bin ich sicher das er zu dem Thema noch ein paar mehr Versionen zum besten gegeben hat.  :-D

woher kommt sailor?

Antwort #4
Das ist ja interessant. Bisher habe ich mir dazu noch nie so recht Gedanken gemacht, aber die Erklärung erscheint mir schlüssig. Außerdem kommt das Wort "sailor" doch außergewöhnlich oft in seinen Songs vor (nicht nur in Life on mars). Scheinbar ist das so eine Art Lieblingswort.

woher kommt sailor?

Antwort #5
Zitat
Why does David call himself "Sailor" on the internet?


David says, oops I mean Sailor says: "I think it's something to do with solitude, freedom and travelling the uncharted waters... or something."

Coincidentally 'Sailor' is also an anagram of Isolar, David's own company.



Quelle: http://www.bowiewonderworld.com/faq.htm#mis10

woher kommt sailor?

Antwort #6
Das hab ich gemeint! Danke, Woolf20!!

Antw.: woher kommt sailor?

Antwort #7

"EL CARAN" WALK THROUGH A RARE PIECE OF DAVID BOWIE 40M YACHT FROM 1977
 #BENETTI RENOVATED IN 2020

Zitat
EL CARAN VALLETTA

WELCOME ON BOARD
-----------------
The 125'3 / 38.18m Custom motor yacht 'El Caran' was built by Benetti in Italy at their Viareggio shipyard, she was delivered to her owner MR. DAVID BOWIE in 1977 and last refitted in 2020.

This luxury vessel's sophisticated exterior design and engineering are the work of Benetti. Previously named  Deneb Star C, Her exterior is styled by the Benetti team who are also responsible for the entire engineering    package.

The yacht's luxury interior styling is the work of Magnificent for prolonged seaside holidays, ideal for short stays, El Caran is a top-level maxiyacht that stands out for elegance, charm and style.

On board El Caran time is marked by relaxation, comfort and fun. Rich in technical equipment, El Caran offers exquisite hospitality, characterized by maximum comfort, impeccable service in total safety under high qualified staff which has collaborated with Captain.

#elcaran



Gruß, Z

 
Simple Audio Video Embedder